torsdag, september 29, 2005

Klädnypa

Dagens roliga saker:
* Det är roligt att bevittna när någon hälsar glatt - på fel person. Och sen förklarar varför han hälsade och vem han trodde att han hälsade på... Det är inte lika kul när man gör det själv.
* Jag höll på att garva läppen av mig imorse när jag fick denna förfrågan om lunch:
"Hyvää huomenta Minna!
Lounastauko? AG? 11.30? Jag tror att jag ska äta raakaravinto idag.
Ha ha! Svara för guds skull inte på finska, jag hittade orden i ett
lexikon...
* Såg en gubbe i matsalen som hade en pappersservett fäst i slipsen. Den var fäst med en miniliten klädnypa, förmodligen medhavd. Det gäller att vara förberedd.

Dagens trista saker:
* Hundbajja på gatan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske kan tänkas vara samma skithög som jag såg i morse (trodde inte att det fanns så stora hundar!)

Otroligt härlig blogg förresten! Du borde ha en egen kolumn i nån tidning...!

Minna sa...

Tack!

Ps. När jag senare på dagen såg samma hundbajja hade någon stackare trampat i den. UGH!!!

Anonym sa...

Alla skithögar e trista. Har några på jobbet faktiskt, men dom vill man faktiskt kliva på
//Mattias