onsdag, augusti 17, 2005

Färdbevis

Dagens roliga sak:
*Samtal mellan mig och kollega:
- Är det nu folk har en massa kräftskivor och så?
- Ja. Och du är uppenbarligen inte bjuden.


Dagens trista saker:
* En lös bulldog strosade runt och kissade på stuprännorna på Olofsgatan. Hans pundarhusse stod och snackade med nån typ. Plötsligt fick husse upp ögonen för att hunden var 200 meter bort. Han ropade på hunden, sen sa han till sin polare: Asså, han e bara för mycket. Jag undrar just vem det var som var för mycket????
* Trist att behöva tvätta håret med duschtvål.
* Trist med folk som sminkar sig i omklädningsrummet - innan de ska på pass.
* Reklamafficherna på den där TV4-Richard. Jag säger som om jag vore på Ricki Lake:Get out of my face!

Dagens pinsamma:
* Folk som försöker förklara för tbanekontrollanterna varför de inte har "giltigt färdbevis".
* Folk som sjunger med på Friskis.

Det här är väl ingen nyhet? Det är en uppenbarhet.

Hipp hurra för Norris idag. Ett bast.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va!? Ett helt inlägg utan sniglar! Nåja, vi får väl klara oss.

Jag tror den här skivan är jättebra egentligen:
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,686000,00.html

Minna sa...

PER! Fel på adressen! Kan inte gå in.

maruschka sa...

Din blogg är höjdpunkten på dagen, eller den som jag plockar fram strax innan jag ska åka hem så jag har något roligt att le åt på pendeln...*ler*
Kraaaaam!

Minna sa...

Oh, tackar å det ödmjukaste...