fredag, augusti 26, 2005

Flottig

Dagens roliga saker:
* Att prata om mat som man inte tycker om. Jag fick gåshud när jag hörde dillkött och lapskojs. Min kollega var helt lycklig över att hon skulle äta fiskbulle-matlåda.
* Del ur A redovisning om hur det är att prata med utländskt hotell:
A: - Hello, do you speak english?
Tysk receptionist: - Yes yes.
A: - Ok. Well... bla bla - förklarar problemet med bokningen - bla bla...
Tysk recp: - I don't know. Bye bye.

Dagens trista sak:
* Att känna sig flottig i fejjan. Och titta sig i spegeln och inse att man är flottig i pannan. Hur flottig som helst.

Dagens huvudbry...
* Om man verkligen inte gillar en person. Varför går man då på hennes 60-årsfika på jobbet? Eller... varför frågar jag er? Jag borde kanske fråga mina kollegor istället, fast de är inte här nu, de är på 60-årsfika.

Inga kommentarer: