måndag, juli 25, 2005

Julgransdräkt

På allmän begäran, jag är tillbaka...

Dagens roliga saker:
* Vi har minilite att göra på jobbet. Det betyder att jag kan vara inne på mitt nya favvoställe på nätet, ett forum för trädgårdsnördar. Det är bara skriva in sina funderingar över trädgården så svarar folk som galningar! Aj löv it!
* Spelade det underskattade spelet "Bil, båt, land, stad"! Fast med andra kategorier, t.ex. "Vegetation", "Snuskigt uttryck" och "Saker man har på sig"! Vad sägs om dessa fantasifulla lösningar:
VEGETATION: Åsneman, Landet och Risfält.
SNUSKIGT ORD/UTTRYCK: Åh-ta mej, Hånka stånka i sängen, Vilket sätt som helst, Nä, jag har fått nog och Ömt älgskog.
SAKER MAN HAR PÅ SIG: Ridbyxlår, åtsittande cykelbyxor, julgransdräkt och hölster.
Dagens trista saker:
* Semestern är slut!
* Jag råkade kanske förolämpa min chef. Jag frågade honom varifrån i Finland han kommer. Han muttrade till svar att han inte alls kommer ifrån Finland, utan från Tornedalen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ho ho, en rolig lek det där - men det heter "öm älskog", så dålig handstil har jag inte!
/Y