fredag, juni 03, 2005

Anklagelser

Dagens roliga saker:
* Jag sitter i kaos. Jag ska städa min lägenhet inför visningen på måndag. Helvetet elikamed Bildhuggarvägen 4, lgnht 7. Kläder, kläder kläder, överallt. Var är dom när jag inte har nåt att sätta på mig på morgonen?
* Annas tankar inför att första gången i sitt liv åka på kryssning.

Dagens tragikomiska saker:
* Min kollega pratade skit om mig i telefon. Sen kom hon och skulle prata om en grej och anklagade MIG för att vara sur. (jag ser det komiska här...) Men säg nåt då, du sitter bara där och är sur." Jag var mer i chock.
* Det är kreativt att hata (tycker du att jag använder starka ord? Jag har inget val). Det gör att jag söker nya jobb bakom mina kollegors rygg.
* Mina kollegor tror att jag är både blind och döv.
* Att se det positiva i det mörka. Jag gick och tröstshoppade efter jobbet.

Dagens trista saker:
* Kemisten sitter på akuten på Danderyds sjukhus. Eventuellt har han brutit fingret. Och jag som klagar att jag inte trivs på jobbet. Vad är det gentemot att han nu är dubbelt skadad och inte kan göra det han gillar mest, spela fotboll? Först knät och nu fingret. Stackars stackars.
* Att inte förstå vad mina kollegor har emot mig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl inte kreativt att hata. Att hata demonterar. Det är snarare när nånting går sönder (som t ex ditt arbete) som man blir extra kreativ. Hoppas du hittar något nytt snabbt!

Minna sa...

Sant!!!