lördag, mars 26, 2005

Sushi and a snake

Roliga saker:
* Jag har provat möjligheten att ha på mig två par byxor när jag åker hem.
* Om det är fint väder, då får man rabatt om man köper ett paraply. Men vid regn, då är det fullt pris.
* Badat varma källor. Med badmössa såklart.
* Vakterna i tbanan som har en batong och en visselpipa som de lever runt med.
* Taiwanesiska Lannie och Peggys konversation:
- I feel like eating something, just a snack!
- That's were fat comes from.
* Lannie ska komma hit på knytkalas nu. Hon ska ta med sig "sushi and a snake". Jag förstår ingenting. (okej... det var tydligen, sushi and a snack).
* Var på tygmarknaden. Tänkte att jag skulle köpa sidenband, några meter sådär. Kan vara fint att ha. Tog fram en rulle och frågade vad de tog för den. Det visade sig att det inte såldes på meter utan på hela rullar. Så jag köpte tre rullar a ca 100 m. (??) för mindre än 100 kr.

Trista saker:
* Vi åker hem imorgon. Planet går dock 19.10 så jag hinner nog shoppa det sista...

Inga kommentarer: