torsdag, mars 03, 2005

Evigheten

Dagens roliga saker:
* K hade med sig sina två barn till jobbet (sportlovsvecka) och jag fick genast känslan av hur det var att vara med mamma på jobbet. Det vill säga: att tycka att allt är så stort, det finns pennor, suddigum, post-itlappar och färglada gem i stora skåp, som man bara kan ta!
* Jag beklagade mig inför A om det sista svåra rycket nere i arkivet. A tittade på mig och sa:
"Låt inte arkivet vinna över dig!"
* Var på ICA med Kemisten. Han hotade mig! Han sa att om jag inte var snäll skulle han gå till informationen och be dem ropa: "Minna Nird (dvs nörd), Minna Nird - kom till ostdisken!"
* DN:s reklam i tbanan. Den där där de har bytt huvuden på partiledarena. Jag kan inte låta bli att tycka att det är kul. Hehe, har ni sett Reinfelt med Persons topp, och inte minst Maud Olofsson med Leijonborgs huvud! Hahah.

Dagens trista saker:
* Sista kampen utspelas nere i arkivet. Minna vs gamla PM, cirkulär och föredrag! De är fler än vad jag är, men jag ska nog bunta ihop dem och stoppa in dem -- på en plats där jag bestämmer där de ska vara - för resten av evighetens evighet! Ha!
* Bara minus nio.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad hade du gjort som fick Mattias att komma med ett sånt hemskt hot? Men det var en bra idé...

Jag ska nog fundera ut nåt bra vi kan ropa i 101:an när du tar för lång tid på dig i alla butiker.

/Yster