torsdag, februari 24, 2005

Lugnande

Dagens roliga saker:
* Jag måste börja ta lugnande. Varje gång jag stöter på nån i korridoren på jobbet (typ runt ett hörn) så blir jag livrädd och hoppar till, som värsta nervvraket. Idag stötte jag på Birgitta och blev skitskraj, sen 45 sekunder efteråt, när vi var på väg tillbaka från dit vi var på väg när vi möttes, så möttes vi igen och jag flög i luften. Och tappade ut allt mitt kaffe på golvet - men jag höll kvar muggen i handen. Sen efter det - så fick vi alla ett mail om en kurs i stresshantering. Birgitta gav mig genast en blick...
* Semla.

Dagens trista saker:
* Den buffliga tanten på t-banan. Hon knuffade sig in och eftersom alla blev nermejjade nådde hon sitt mål: sittplatsen. Sen blängde hon ilsket runt sig. Så satt hon liksom och ruvade och såg ut som en isbjörn, hon hade vit päls med matchande vit pälsmössa. När hon hade blängt klart tog hon upp en postorderkatalog (kanske Jula) och lusläste.
* Royal league. Vem kollar? (Förutom Kemisten som erkänner att han kan se vilken skitfotboll som helst!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Man skall göra en isbjörnsgryta av kärringen; lägg ett lagerblad på mössan, häll en flaska vatten på henne, tänd eld på'na. När hon mjuknat kan man röra om. Smaka av med vägsalt från hennes kängor.

För mycket testosteron?

/M