måndag, februari 28, 2005

Hårtork

Dagens trista saker:
* JK skrattade åt mig och anklagade mig för att smöra för Friskisledaren, bara för att jag sa "hej"!
* Stackars stackars Kemsiten som stod ute i minus fjorton grader och försökte få igång en bil som vägrade starta. Bilen var så pass morgontrött att bärgaren (bärjaren??) fick komma. När Kemisten åter kom in till mig igen så värmde jag hans händer med hårtorken, sen fyllde jag två påsar med varmvatten som han fick ha i fickorna.
* Nu räcker det med snö. Så fort man vänder ryggen från fönstret börjar det snöa.

8 kommentarer:

hampa sa...

Vi hade -18 här ute i buschen imorse! Jag tror jag är snöallergiker, typ elallegiker, jag blir på dåligt humör och får huvudvärk av snön. (Fast det kanske är PMS?)

Minna sa...

Jag hatar verkligen snö och kyla. Det är inte PMS - man kan få ont i huvvet av kyla. jag får också asont om jag är ute mer än fem minuter!

hampa sa...

Just nu visar termometern -22 . Det är helt sjuuukt!

Anonym sa...

I dag hade jag långfillingar, för att jag frös så att det räckte för en vecka igår. Efter 1 timme på jobbet kom jag på att jag kanske skulle ta av mig dom eftersom jag lämnade svettspår efter mig, som värsta snigeln.
//Mattias

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Mattias, har du långfillingar på dig idag? Såhär såg det ut förra veckan när vi var ute och skidade under fullmånen:

http://utomjording.no-ip.info/vinter/nattskidor_hanna_par_liten.jpg
http://utomjording.no-ip.info/vinter/nattskidor_hanna_liten.jpg
http://utomjording.no-ip.info/vinter/vinternatt_liten.jpg

Åhh, vackra vinter!

Minna sa...

Pär - mycket fint!