lördag, januari 08, 2005

Snötvättad

Dagens roliga saker:
* J berättade: "Så firade jag trettondag-knut och tog ner alla mina julsaker!"
* Konversation på tbanan klockan 01.30:
- Är du från Stockholm?
- Nej, jag är från Norrland.
Men hallå!!!! Jag hade kunnat bryta in i samtalet på en gång. Hur kunde du undgå att se att hon var från Norrland? Hon hade ju för 17 snötvättade jeans.
* Orkan i Göteborg (nu är den här och rycker i knuten). Idas kommentar: "Hurskalamossanklarasäj?"
* Kul middag. Mycket mätt, mycket kul.

Dagens trista saker:
* Jag glömde mina nikkotabletter hemma. Som tur var kom jag på det när jag låste ytterdörren. Jag stod och fipplade med nycklarna och letade i väskan och då sprang det in en katt i min lägenhet. Jag fick jaga ut katten. Sprang ner till tbanan och missade den med en minut. Upptäckte att jag tappat min ena vante. Gick hem. Hittade vanten i hallen. Gick tillbaka till tbanan. Väl hemma hos Y upptäckte jag att jag tappat mina nikkotabletter.
* Är inte Christer Pettersson död? Jag såg honom på tbanan. Med en Willyskasse.
* Jag tappade bort hela mitt sällskap på Mondo. Gick tilll 7/11 för att köpa mjölk. Mjölken var slut. Köpte jordgubbsyogurt istället för mina sista slantar.

Det är viktigt att skratta, speciellt åt dåliga historier.

Inga kommentarer: