torsdag, januari 06, 2005

Silverfisken

Dagens roliga saker: :
* Jag, Kemisten och J konstaterade att alla Apotek har djurnamn, Ugglan, Björnen, Mården osv... Men - vi undrar om det finns någonslags status i namnen. Vill apoteksanställda helst jobba på Apoteket Björnen/Lejonet/Örnen? Fasar de för att hamna på Apoteket Silverfisken/Råttan?
* Pojke, ca 10 år, pratade om choklad på tbanan. Käckt kläckte han ur sig "Jag är less på Marabou".
* Man i neontäckjacka (lila, grön, rosa och gul) och svarta slitna cowboyboots. Mycket "Bästa svängen Hökarängen" över honom.
* Nora iklädd min mössa. I ett kick förvandlades hon från Vidja-Nora till Jamaica-Nora.
* Någon i min närhet har erkänt att han har
kotlettfrisyr.


Dagens trista saker:
* Inga trista saker idag, förutom att jag druckit alldeles för mycket kaffe. Inget zzz på mig.

Inga kommentarer: