onsdag, januari 12, 2005

Pygmén

Dagens roliga saker:
* Idag fick jag mitt anställningsbevis. Jag har papper på att jag är tjänsteman. "Anställd som: Tjänsteman".
* En kollega kallade mig "Fruktis" när jag sa att det inte kommit någon fruktleverans. Det i sig är inte det minsta kul. Men det blev kul för det var ifrån en oväntad person.
* Jag märker att jag blivit kaxig. Jag tycker att de som tränar medel-jympa på Friskis är wimps.
* Fram tills idag visste jag inte att det finns ett folkslag som heter "Shompen". De bor på Nikobarerna. Hoppas att alla shompar klarade sig i vågen.
* Drömde att jag träffade en gammal kompis. Han bodde i Palestina och livnärde sig på att hugga ved!

Dagens trista saker:
* Jag blev inte svettig när jag tränade. Jag blev knallvarm. Dricker jag för mycket kaffe och för lite vatten?
* Mina grönsaker i ugn blev inte som jag tänkt mig.
* Trist att behöva åka hiss fyra våningar upp när man ska på toa.

Varför framställs Fredrik Ljungberg alltid som en pygmé? Jag har alltid trott att han var typ 1.60. Men nu visar det sig att han är 1.76, så han är ju inte direkt miniliten. Förövrigt är det här rätt kul.

Jag vet att det är dödstraff på att ens knysta något ickesympatiskt om tsunamikatastrofen. Men, det här handlar inte direkt om den. Men om ni läser artikeln så kanske ni också reagerar på totalt onödig info... till exempel färgen på klänningen.

2 kommentarer:

hampa sa...

Vad tycker du då om oss som inte tränar alls?

Minna sa...

Jag tycker bara att de som tränar på medel är wimps.
Inga andra.