fredag, januari 14, 2005

Prydlig

Dagens roliga saker:
* Ibland åker jag på samma tbana som en kille som sitter i rummet bredvid mig. Jag vet att han ser mig men han bara springer ifrån mig, verkar livrädd. Han kommer naturligtvis först till jobbet och när jag kommer in två minuter senare sitter han så prydligt vid sin dator och ser ut som om han har suttit där i timmar. Jag blir skitirriterad. Vem försöker han lura?
* Jag tog en kopp kaffe med A. Hon tittade på min kopp och konstaterade att jag fått tag på en unik gammal kopp, med fossil på. Det är ju inte varje dag! Fossilen visade sig dock vara en gammal skiva lök som fastnat i disken. Ugh.
* Jag valde med mening att vara ett irritationsmoment på tbanan. Jag hade Goa trancemusik i mp3-spelaren, jättehögt! Folk blängde ilsket och jag diggade!
* Jag hjälpte tre bortkomna italienare. De letade efter Söder Mälarstrand och jag lotsade dem rätt. Ciao ciao. Multo bene.

Dagens trista saker:
* Kemisten är sjuk. Han gick och la sig 20.30 igår.
* Det är klurigt att lista ut när man ska skicka in papper till a-kassan. Första dagen man börjar eller när man har jobbat i fem veckor?
* Det här är trist. Jag som äter en om dagen för att må bra ... Vad ska jag göra nu? Äta sallad?

1 kommentar:

hampa sa...

Stressa honom och gå jämnsides nästa gång ni stiger av t-banan. Ökar han så ökar du..