torsdag, januari 20, 2005

Protokoll

Dagens roliga saker:
* Rs kommentar på att Sverige inte har några diplomatiska förbindelser med Taiwan: "Kungen hittar nog dit ska du se. Tarras - Whalberg kan nog knåpa ihop nåt provocerande tal han kan dra."
* Min kiropraktor har beordrat mig att göra magövningar varje dag. Komiskt. Situps på recept.
* Kemisten hälsade på mig på jobbet. Han fick både se arkivet och mitt kontorslandskap.

Dagens trista saker:
* Styrelseprotokoll 1983. Jag får panik. Kanske hivar jag allihop. Tålamod. Andas djupt.
* En tbaneförare som tjatade om att vi skulle ha en trevlig kväll. Och hon var så där överdrivet hurtig för att hon trodde att alla skulle ignorera att tbanan var sen då. Kom igen...
* Jag fattar inte varför Alexandra Pascaloidou (whatever) ska hylla Maradona och påstå att han är en förebild. Han är ju en fet pundare som råkar vara rik och ha bollsinne.

Sånt här får mig att må illa och svettas ymnigt.

1 kommentar:

hampa sa...

Asgarvar åt "dagens trista saker"...