måndag, januari 03, 2005

Generaldirektören

Dagens roliga saker:
* Jag har sjukt bra musiksmak. Min mp3 är fullproppad med världens bästa musik.
* Idag fick vi en ny GD. Han gick runt för att hälsa på oss slavar och helt plötsligt dök han upp i vårt landskap. Just när jag laddade upp för att hälsa på Curt så ringde min pappa. När GD plöjde sig in i min hörna, genom palmen, så satt jag där med luren mot örat och flinade. "Oh jag ska inte störa" sa GD och backade ut! Jag la på. Men då hade han hälsat klart inne i rummet och gick ut. Jag ville inte springa efter honom. Kändes inte helt rätt. Vad skulle jag säga? Men jag då, hälsa på mig också...
* En kollega frågade om min familj hette "Gåpinne" innan vi blev adlade. Kanske inte så roligt, men nytt!

Dagens trista saker:
* En på jobbet skulle prompt gissa min ålder. Han gissade på 33. Shit! Jag känner inte honom så bra så jag var tvungen att le och säga "nej nej, det är lugnt" - efter att han förstod sitt misstag.
* Att vika ihop flyttkartonger är hemskt. Men att sedan platta ut dem igen är vidrigt. Ljudet får mig att börja grina och man skär sig och slår sig på smalbenen.
* Att åter igen vakna svettig under duntäcket. Vad är det som händer?

5 kommentarer:

Anonym sa...

En föreläsare sa en gång att GD var det finaste man kunde bli. Bara en bokstav från gud.

/Syster

Anonym sa...

Hej,
till slut tar jag mig i kragen och kommenterar. Ja, fast idag blir det frågor förstås:
Vad är en GD?
Jag fattade inte "gåpinne" skämtet, vaddå gå?
/Y

Anonym sa...

Hej igen,
min förra kommentar har inte kommit in än, men redan skriver jag en ny. Var namnvitsen gjord av någon med stavningsproblem så fattar jag den...
I övrigt så ser du inte inte ut att vara en dag äldre än 21 (det gör inte jag heller så det så)!
/Y

Minna sa...

Kära Y!
En GD är en generaldirektör. Som VD på ett företag.
Jag tror att han menade att "Ridder" - blev GÅ och "stolpe" blev PINNE! Men det var förståss innan adlingen skedde... Klart att du ska kommentera! Mera mera! Vi ser ut som 21.

Anonym sa...

Hade du hetat RIDERstolpe hade jag förstått, men hur Ridder- kan bli Gå- det fattar jag inte. Om det var mitt skämt hade jag sagt Bondstav.
/ Y