tisdag, december 28, 2004

Krystat

Med tanke på jordbävningen blir det lite krystat att räkna upp roliga saker. Det är iallafall skönt att veta att de som jag har fått reda på befunnit sig på de utsatta platserna har överlevt. I eftermiddags visste jag ingen, nu vet jag en handfull.

Dagens roliga saker:
* R konstaterade att han inte tyckte om årets julkalender. Han föredrog förra årets då Håkan Bråkan tog fröken på bröstet.
* N, H och J var och hälsade på. Nora låg på en filt på golvet och skrattade, fnissade och rullade från rygg till mage.
* Vi fick en extra paus på jobbet när brandalarmet gick och det blev samling på Adolf Fredriks kyrkogård.
* Mobiltelefonsamtal från Israel. Det var Kobi och Danny som ringde. De hade förstått att det var en del svenskar som dött i Thailand. De ringde för att höra att de enda svenskarna de kände levde och mådde bra. "She's alive" hörde jag i bakgrunden. Efter det pratade jag med Ulli (deras andra svenska kompis) som jag inte pratat med på länge och det var hur kul som helst. Vi var i Thailand för flera år sedan. Långt innan internet var var mans dagbok... vi hade inte ens e-mailadresser. Sånt får mig att känna mig som en stofil från en annan tid.

Dagens trisa saker:
* Allt känns rätt makabert.
* Jag har fått en mp3-spelare i julklapp, det i sig är underbart roligt. Men det innebär att jag i fortsättningen kommer att vara utestängd från konversationer på tbanan. Idag hörde jag dock (genom musiken) att killen bredvid mig började bråka med en uteliggare som tiggde. Jag hörde att uteliggaren sa att han var född med dåligt samvete. Fördelen med att vara utestängd från världen är att jag slipper lyssna på äckelalkisarnas snack utanför Sabis.

1 kommentar:

hampa sa...

du är tillbaka,va braaa! jag trodde hade tröttnat på bloggar-livet och lagt av!