tisdag, december 21, 2004

Frankrike

Dagens roliga saker:
* En tiggartant från (typ) Rumänien kom på t-banan. Men såg jag rätt? Hade hon en Fred Perry-mössa på huvudet?
* Kommentaren: "Det är inte så ofta man ser en alkis med en cockerspaniel på stan."

Dagens trista sak:
* Asch vad kallt det är. Blir alldeles röd i nyllet och vit om händerna. Hur kul är det när man provar en blå skjorta, ser ut som tricoloren. Jag utropar "Vive la France" och låtsasskålar med mig själv i provrummet...

Har man ett begär så har man!

1 kommentar:

Anonym sa...

OK att hon var från "Typ" Rumänien, jag håller Rumänerna högt jag, det var säkert en Kroat! Eller nåt.
I rumänien skäller alla på romerna, vår hyresvärd förklarade att det var bra med galler för fönstret mot innergården så det inte skulle klättra in några "gypsys"...